Tuesday 29 December 2009

Favori trendim: Escapism

Postuma çığlık atarak başlamak istiyorum sevgili arkadaşlar... Evet bildiğiniz çığlık!

Modern çağ insanlığının tutsaklıklarının farkında olmadan yaşadıkları sığ hayatlardan birine sahip olmaktan sıkıldım diyelim... Sevmediğiniz birşeyin peşinden kilometrelerce her gün sürüklenmekten kaynaklı psikoz diyelim... Yeni yıl öncesinde, yeni yıla taşınan umutların fazla Heidivari oluşunun farkına varılmasından kaynaklanan rahatsızlık da olabilir... Bunların sonucunda oluşan agresyon olabilir, agresyonun içinde fazla tutulmasından kaynaklanan depresyon da olabilir...

Dolayısıyla, her ne kadar burası bir moda blogu olsa da dışavurumcu yazımı dışavurumcu bir tabloyla sizlerle paylaşmak istedim... Aşağıdaki tablo Edvard Munch'un suratını bir mumyadan esinlenerek yaptığı bir tablo... İnsanlığın mumyası demek istiyorum kendisine... İnsanın umutları tükendiğinde, içinde taşıdığı çocuğun donuklaşıp unutulduğunu anlatsın istiyorum tablo bugün...


Tavuk mu yumurtadan, yumurta mı tavuktan...
Yılın bu zamanlarında, -özellikle de yeni bir 10 yıla başlayacağımızda- hep geçmiş onlu yılların muhasebesi yapılarak geçer... Inler, outlar, yeniler, eskiler ve trendler!

Şu anda yükselişte olan ve benim için hep yükselişte olacak olan trend başlıkta da belirttiğim gibi Escapism... Yani kaçışçılık... Aslında bu trend çeşitli krizler sonrasında insanların toplu halde kaçma isteklerinden kaynaklanıyor olmalı... Gerçek hayatta tuttuğunuz dallar elinizde kaldıysa bir süreliğine "kaçmak" çözüm gibi görünebilir...

Henüz izlemesem de Avatar filminin bu kadar ilgi görmesini de bir miktar bu psikolojiye bağlıyorum. Alice'in harikalar diyarının sinema salonlarında sınırlı kalmayacağı zaten aşikar. Tavşan kafalı kolyelerden şu anda bile milyon tane görmüşümdür... (Bunları başka bir posta saklıyorum.)

Fantastik dünyanın kollarına kendimizi rahatça bırakırken, kurgusal renkli dünyalara alışıp, bunları çoğaltarak mı bu trendler çıkıyor? Yoksa hakikaten gri tonlardaki gerçek olaylardan kaçmamız için mi birileri bize fantastik dünyalar yaratıyor?

XOXO Postit Girl

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts